Ayahuasca - lie

    
James Ensor, Public domain, via Wikimedia Commons
                                                  



Ayahuasca                                                                                lie - okt.23


                                                                                                                                                         

In het glas: Pachamama,

niet groen, niet fris en niet wonderschoon,

wel bitter en rauw en diep donkerrood.

Wie drinkt?

 

Hij weigert.

Zij aarzelt.

Ik drink?

 

Thirst – first – but – trust – must.

Die klopt aan mijn deur

rukt aan de klink,

port in mijn zij.

Ik drink.

 

Ik zink,

geen voet aan de grond,

geen licht en geen lucht.

Fluitend en vloekend bestrijd en bemin ik

de krassen in klanken en kommer in mij,

de vreemde figuren die dansen als gek

met lekke verlangens en wrede magie.

 

Ik zoek,

een uitweg, een pad,

een sleutel, een badge.

Is die in het glas?

Hij was in het glas,

nu niet meer.

 

Leeg is het glas,

geopend mijn ziel.                                                                    

Reacties